Actualitate
CJSU Alba a hotărât ca Municipiul SEBEȘ să intre în carantină. Vezi ce restricții intră în vigoare din 17 noiembrie 2020 ora 00:00
Având în vedere situația epidemiologică din municipiul Sebeș generată de coronavirusul SARS-CoV-2, care a dus la înregistrarea unei rate de infectare cu virusul SARS-CoV-2 de 8,50 la 1000 de locuitori în municipiul Sebeș, riscul epidemiologic fiind de o gravitate maximă, în circumstanțe de nerespectare a măsurilor legale în vigoare;
În conformitate cu prevederile:
- 5 alin. (2) lit. d) din Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare;
- 7 alin. (5) şi art. 12 alin. (1) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic şi biologic;
- 3 din Anexa 3 la Hotărârea de Guvern nr. 967 din 12 noiembrie 2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 noiembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;
- 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc;
- 3 alin. (4) din Ordinul Ministrului Sănătății nr. 1309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire şi limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2;
În temeiul drepturilor conferite de Hotărârea Guvernului nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea şi dotarea comitetelor şi centrelor pentru situații de urgență.
Ținând cont de prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;
Văzând analiza de risc zonă de focar municipiul Sebeș nr. 12991 la data de 14 noiembrie 2020 a Direcției de Sănătate Publică Alba;
Luând în considerare Avizul de carantinare zonală emis de Institutului Național de Sănătate Publică cu nr.129/14.11.2020 pentru municipiul Sebeș;
În baza prevederilor art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 15.11.2020,
HOTĂRĂȘTE:
Art.1. (1) Se va solicita Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției emiterea ordinului comandantului acțiunii pentru instituirea pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 17.11.2020 ora 00:00, a măsurii de carantinare a municipiului Sebeș, județul Alba.
(2) Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:
– N45°58’19.6″ E 23°31’32.1″– DN 7 Ieșire spre Vințu de Jos
– N 46°00’02.9″ E 23°32’35.1″ – DN 1Ieșire Lancrăm spre Alba Iulia
– N 45°56’43.8″ E 23°35’20.2″ DN 7 Zona Hotel Fan ieșire spre Sibiu
– N 45°53’50.6″ E 23°33’36.7″ DN 67 C
– N 45°58’12.6″ E 23°33’27.3″ DN 1 Ieșire din Sebeș spre A1 sau Lancrăm
– N 45°58’42.8″ E 23°33’28.1″ Ieșire din Lancrăm spre A1 sau Sebeș
– N 45°57’55.4″ E 23°36’06.5″ ieșire spre Daia Română
ART.2 Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.
ART.3 Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator.
ART.4 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1:
- identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
- limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarație pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau adeverință eliberată de angajator, după caz.
- În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată la art. 1 alin. (2), se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:
- deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
- deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00;
- deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
- deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
- deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
- deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
- deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
- deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
- îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate;
- eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
- participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
- pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
- alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă;
- În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).
- În/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea / ieșirea pentru:
- transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
- persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
- persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
- persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
- deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
- deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
- urgențe medicale.
- Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.
- Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
- Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.
- Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale menționată la art. 1 alin. (2) de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.
- Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
- Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane;
- Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
- controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată la art. 1 alin. (2) și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale;
ART. 5. În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se interzic următoarele activități:
- organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;
- organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;
- activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
- activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
- organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;
- organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;
- toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
- organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri;
ART. 6. (1) Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.
(2) Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;
(3) În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;
(4) Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.
Art. 7. (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în zilele de sâmbătă și duminică, centrele comerciale tip Mall își vor suspenda temporar activitatea pe perioada instituirii măsurii de carantină.
(2) Fac excepție de la prevederile alin. (1) agenții economici care comercializează produse alimentare, farmacii, curățătorii, magazinele care comercializează hrană pentru animalele de companie precum și cele care comercializează produse alimentare, băuturi alcoolice și nealcoolice, în sistem livrare la domiciliu (agenții economici din zona de fast food);
Art. 8 Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.
Art. 9 Direcția de Sănătate Publică a Județului Alba va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică / Ministerul Sănătății;
ART. 10 Se deleagă Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Alba pentru transmitere la Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției a documentelor necesare, în vederea emiterii Ordinului Comandantului Acțiunii pentru instituirea pe o perioadă de 14 zile, a măsurii de carantinare zonală, pentru unitatea administrativ teritorială prevăzută la art. 1 alin. (2).
ART. 11 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.
ART. 12 Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, tuturor UAT-urilor de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba
Alba Iulia, 15.11.2020
PREȘEDINTELE COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA
Nicolae ALBU
Prefectul Județului Alba
Actualitate
Bărbat din Sebeș condamnat la închisoare cu executare, după ce și-a bătut soția până a băgat-o în spital, pe fondul infidelității
Un bărbat din Sebeș a fost condamnat la 2 ani de închisoare cu executare, după ce în luna iunie 2024 și-a bătut cu bestialitate soția până a băgat-o în spital. Victima a necesitat 45-50 de zile de îngrijiri medicale.
Inculpatul a susținut că a auzit diverse zvonuri privind pe soția sa, în sensul că aceasta ar fi avut relații intime cu alți bărbați. Conform declarației inculpatului, acesta i-a propus soției să iasă în natură, iar aceasta a acceptat, astfel că cei doi după ce au făcut anumite cumpărături, iar ulterior s-au deplasat la râul Secaș, în zona Râpei Roșii.
Cei doi soți au ajuns într-un loc izolat de pe malul râului Secaș, în jurul orelor 11.00 – 11.30, apoi au intrat în râu unde au făcut baie. Conform declarațiilor ambelor părți, la un moment dat inculpatul i-a propus soției sale să întrețină raportul sexuale, aceasta fiind de acord. După consumarea actului intim, inculpatul i-a adresat întrebări soției sale despre relațiile extraconjugale, în perioada în care acesta se afla în străinătate, iar victima i-ar fi recunoscut că într-adevăr a avut relații cu alți bărbați. Pe fondul geloziei, inculpatul a început să-i aplice lovituri soției sale, inițial a lovit-o de câteva ori cu palma peste față, iar ulterior i-a aplicat mai multe lovituri cu pumnii în gură, victimei începând să-i curgă sânge din zona feței.
În continuare, conform declarației persoanei vătămate coroborate cu declarația suspectului și a procesului-verbal cercetare la fața locului, inculpatul a luat un lemn care era pregătit pentru grătar și a lovit-o de mai multe ori în zona feței și a capului, aceasta rămânând în poziție ghemuită și scuipând sânge. Din pricina loviturilor primite, persoana vătămată și-a pierdut cunoștința, aproximativ în jurul orei 14:00, fără a putea preciza cât a durat până când și-a revenit. Victima a mai declarat că în timpul loviturilor inculpatul îi reproșa diverse fapte din trecutul lor, pentru a motiva actele de agresiune.
Cele relatate de persoana vătămată și inculpat se coroborează cu procesul-verbal de cercetare la fața locului, unde s-a identificat o bucată de lemn, care prezenta urme proaspete de rupere și urme de substanță de culoare brun roșcată cu aspect de sânge, obiect care a fost ridicat și sigilat. Totodată, au fost identificate și diverse obiecte și articole de îmbrăcăminte care prezentau urme de culoare brun roșcată cu aspect de sânge, ridicate și depuse la I.P.J Alba – Camera de corpuri delicte
Copii inculpatului, martori au încercat în nenumărate rânduri să-și sune părinții, pentru a verifica unde se află, însă inculpatul nu a răspuns la telefon. La un moment dat, în jurul orei 18:00, martora l-a contactat telefonic pe tatăl său, prin apel video, iar acesta a răspuns, ocazie cu care martora a întrebat unde este mama acesteia și a insistat să o vadă.
Conform relatărilor unuia dintre copii, inculpatul i-a spus că persoana vătămată doarme și că nu poate vorbi acum, spunându-i fiicei sale că o va bate „numa un pic” și se va răzbuna pentru ceea ce i-a făcut. Conversația a fost auzită și de ceilalți doi copii ai părților, martorii , iar la insistențele acestora, inculpatul le-a arătat-o pe numita, prin apel video.
Potrivit unuia dintre copii, acesta a observat că victima era întinsă la pământ, fără a mișca și au sunat la SNAU 112 pentru a solicita sprijinul organelor de poliție, aceștia fiind primii care au anunțat evenimentul la ora 17:54, conform evidențelor S.T.S.
Unul dintre martori, plecat în căutarea victimei, a declarat că înainte de a alerta organele de poliție, inculpatul nu a oferit detalii cu privire la locația sa, rezumându-se să le spună că se află „la apă” motiv pentru care inițial aceștia au căutat victima în mai multe zone ale municipiului Sebeș. Martorul a relatat că inculpatul nu a vrut să le spună nici organelor de poliție unde se află, dar la insistențele acestora le-a relatat că se află la Râpa Roșie, lângă râu.
Organele de poliție și martorii au reușit să găsească persoana vătămate la aproximativ 1 oră de la apelul prin SNAU 112. La fața locului au fost găsiți inculpatul și persoana vătămată care avea leziuni și multiple vătămări la nivelul feței și a capului, fiind transportată la Spitalul Județean de Urgență Alba pentru acordarea îngrijirilor medicale de specialitate, iar de acolo a fost transferată la unitate medicală din Târgu-Mureș. Martorul a confirmat că în momentul sosirii la locul faptei, persoana vătămată era căzută la pământ, că era desfigurată și plină de urme de sânge pe față și pe corp, iar inculpatul se afla lângă ea, în poziția șezut.
Din constatările preliminare ale medicilor legiști din cadrul S.J.M.L Alba și ulterior I.M.L. Târgu-Mureș a rezultat că persoana vătămată prezenta leziuni traumatice (hematoame, plăgi contuze faciale, echimoze, hematoame și excoriații în regiunea cervicală, toracică anterioară și la nivelul membrelor superioare precum și fractură dublă mandibulare și o fractură ) care s-au putut produce prin lovire cu corpuri dure și care necesită pentru vindecare un număr de 45-50 de zile de îngrijire medicală, dacă nu survin complicații. S-a mai concluzionat că leziunile constatate la nivelul antebrațului drept au caracteristicile unor leziuni de auto apărare. De asemenea, s-a constatat că leziunile nu au pus în primejdie viața victimei.
Audiat fiind, inculpatul a recunoscut comiterea infracțiunii de violență în familie.
În baza art. 396 alin. 2 şi 10 Cod procedură penală, raportat la art. 199 alin. (1) Cod penal rap. la art. 193 alin. (2) și alin. (2 ind.1) lit. c) Cod penal condamnă inculpatul la pedeapsa de 2 (doi) ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de violență în familie prev. de art. 199 alin. (1) Cod penal rap. la art. 193 alin. (2) și alin. (2 ind.1) lit. c) Cod penal în dauna persoanei vătămate (faptă din 19.06.2024). Pedeapsa urmează a fi executată efectiv în regim de detenţie.
În temeiul art. 404 alin. (4) lit. a) Cod procedură penală raportat la art. 72 Cod penal deduce din pedeapsa aplicată inculpatului durata măsurii preventive a reţinerii şi durata arestării preventive începând cu data de 20.06.2024 la zi.
Actualitate
Fosta șefă a DAS Sebeș, acuzată că și-a însușit peste 135.000 de lei din banii pentru ajutoare sociale, acord de recunoaștere a vionivăției
Fostă șefă a Direcției Generale de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș a încheiat un acord de recunoaștere a vinovăției cu Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba pentru infracțiuni de delapidare, fals material în înscrisuri oficiale, fals în înscrisuri sub semnătură privată, participație improprie la fals intelectual și uz de fals.
Femeia, angajată în instituție în 2005 și care a deținut funcția de director general interimar în perioada mai 2020 – august 2022, a fost acuzată că a provocat un prejuduciu de 135.828 de lei prin însușirea din casierie a unor sume de bani provenind din ajutoarele de urgență, indemnizații pentru persoanele cu handicap grav, servicii de îngrijire la domiciliu și suplimente pentru căldură.
„În perioada iunie 2020-august 2022, perioadă de timp în care a preluat temporar sau a exercitat atribuțiile funcției de director executiv/director general și a avut calitatea de ordonator terțiar de credite, folosindu-se de ascendentul profesional pe care îl avea supra casierului unității, inculpata a procedat la ridicarea în mod repetat a unor sume de bani din casierie sub pretextul că va achita personal beneficiarilor ajutoarele de urgență și indemnizațiile de handicap, sume de bani pe care și le-a însușit”, se afirmă în acordul de recunoaștere a vionovăției.
Procurorii susțin că aceasta a conceput și completat/redactat anchete sociale, referate și procese-verbale de acordare a ajutorului de urgență (documente necesare pentru a se dispune acordarea prestațiilor sociale), semnându-le pe seama funcționarilor publici și a beneficiarilor, fără drept şi fără consimţământul acestora, și a falsificat prin contrafacerea subscrierii state de plată, atestând în mod nereal predarea sumelor de bani destinatarilor.
În final, femeia (C. A.) a fost de acord, prin documentul semnat cu Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba, să fie condamnată la pedeapsa de 2 ani și 11 luni de închisoare, cu suspendare sub supraveghere pe un termen de 3 ani. Pe lângă alte obligații, aceasta va trebui să presteze muncă în folosul comunității pe o perioadă de 90 de zile.
Anchetatorii au constatat că, în noiembrie 2022, a achitat la bugetul municipiului Sebeș suma de 104.376 de lei. Administrația locală s-a constituit parte civilă în dosar cu un rest de 30.856 de lei. Ulterior, în 25 noiembrie 2022, femeia a mai restituit suma de 12.500 de lei, iar 500 de lei i-a plătit personal unei beneficiare care a fost păgubită.
Acordul de recunoaștere a vionovăției a fost admis de Judecătoria Sebeș printr-o hotărâre pronunțată în 30 octombrie 2024. Instanța a desființat mai multe înscrisuri folosite în activitatea infracțională, respectiv anchete sociale, referate și state de plată. Ancheta datează din septembrie 2022, când polițiștii și procurorii au efectuat percheziții la Sebeș, femeia fiind reținută pentru 24 de ore.
Actualitate
Afacerist din Sebeș rămas nepedepsit, după ce i-ar fi interzis accesul unei etnice rome la ștrand
Patronul unei firmei din Sebeș, judecat pentru infracțiunea de purtare abuzivă, a scăpat de orice pedeapsă ca urmare a prescrierii faptei.
Acesta a fost acuzat că ar fi interzis unei femei de etnie romă să intre în ștrandul din localitatea Petrești, pe care îl administra. Fapta s-a petrecut în data de 25 iulie 2021, iar o soluție definitivă a fost pronunțată la Curtea de Apel în 29 octombrie 2024.
Potrivit documentelor, femeia a mers împreună cu copiii la ștrand, dar când a ajuns la poartă, soția bărbatului ar fi refuzat să îi primească la piscină, deoarece ar fi fost atinsă capacitatea maximă a ștrandului. Însă, femeia a văzut că alte persoane intră, iar în acel moment a început o ceartă. Femeia a scos telefonul și a început să filmeze momentul. Aceasta susținea în filmare că nu este lăsată să intre la ștrand pe motive de etnie.
Când a văzut că a pornit un scandal în fața ștrandului, inculpatul din dosar a mers către femeie. „În acel moment, inculpatul a întins mâna spre telefonul cu care persoana vătămată filma şi i s-a adresat acesteia cu expresia «cioara dracului», după care i-a indicat panoul amplasat pe gard din conţinutul căruia rezulta că societatea îşi rezervă dreptul de a-şi selecta clienţii. Din declaraţiile martorilor rezultă că inculpatul se afla în incinta ştrandului şi prepara carne pe grătar, iar la un moment dat, văzând că persoana vătămată insistă să intre, s-a apropiat de aceasta şi a numit-o «cioară».
Declaraţiile martorilor se coroborează cu procesul-verbal de vizionare a înregistrării video din care rezultă că inculpat i s-a adresat persoanei vătămate cu expresia „jignitoare”, se arată în documentul citat.
În final, magistrații de la Curtea de Apel au stabilit că fapta s-a prescris, iar administratorul nu mai poate răspunde penal.
-
Actualitateacum 3 săptămâni
MESAJE, URĂRI și FELICITĂRI de Sfinții Mihail și Gavrill 2024. Trimite-le un SMS celor care își sărbătoresc onomastica | sebesinfo.ro
-
Actualitateacum 3 săptămâni
Sfinții Mihail și Gavril 2024: Cui trebuie să îi spui „La mulţi ani” în această zi | sebesinfo.ro
-
Actualitateacum 4 săptămâni
Nou spațiu comercial, cu o suprafață de peste 8.000 de mp, construit la Sebeș. Va găzdui magazine cu articole de îmbrăcăminte, uz caznic și electrocasnice
-
Actualitateacum 3 săptămâni
Intervenție a pompierilor militari din Sebeș pe strada Macului, după ce trei locuințe au fost cuprinse de flăcări
-
Sportacum 4 săptămâni
Tenismena Maria Șandru (Tenis Club Sebeș) a reprezentat România la prestigiosul Masters al Juniorilor de la Monte Carlo
-
Știri din zonăacum 4 săptămâni
Tânăr de 32 de ani din Șugag, condamnat la închisoare pentru trafic de migranți, reținut de polițiștii din Sebeș
-
Administrațieacum 4 săptămâni
Dorin Albu (PNL) reales viceprimar al Municipiului Sebeș
-
Economieacum 4 săptămâni
Locuri de muncă disponibile în Municipiul SEBEȘ, la data de 29 octombrie 2024