Rămâi conectat

Administrație

Municipiul Sebeș s-a înscris în programul privind casarea autovehiculelor uzate

sebesinfo.ro

Publicat

în

Având în vedere necesitatea îmbunătățirii calității aerului pentru protecția sănătății populației, Primăria Municipiului Sebeș a abordat oportunitatea oferită de Administrația Fondului pentru Mediu, prin lansarea apelului de proiecte, care vizează acordarea de finanțări nerambursabile pentru autovehiculele uzate, în schimbul predării acestora spre casare.

Stimulentul pentru casare, în cuantum de 3.000 lei, se acordă de către unitatea administrativ teritorială, proprietarilor care îndeplinesc condițiile de eligibilitate prevăzute de ghidul de finanțare a programului și care au predat spre casare şi radiere din circulație și din evidenta fiscală un autovehicul uzat având o vechime egală sau mai mare de 15 ani de la anul fabricației.

 Stimulentul pentru casare este constituit din suma de 2.400 lei alocată de Administrația Fondului pentru Mediu din veniturile Fondului pentru mediu şi suma de 600 lei susținută din bugetul local al Municipiului Sebeș.

Având în vedere că în municipiul Sebeș există numeroase autovehicule uzate, cu o vechime mai mare de 15 ani, care se încadrează în condițiile de eligibilitate stabilite de ghidul de finanțare, Primăria Sebeș a depus o cerere de înscriere în cadrul programului privind casarea autovehiculelor uzate, în vederea încheierii unui contract de delegare și obținerea unei finanțări nerambursabile de 1.200.000 de lei, reprezentând stimulente de casare pentru un număr de 500 de autovehicule uzate casate în cadrul programului. Numărul maxim de 500 de autovehicule pentru primul an este stabilit de cadrul legal pentru un municipiu de mărimea Sebeșului.

Primăria Municipiului Sebeș îi va anunța în timp util pe cetățenii interesați de program asupra pașilor de urmat și asupra termenelor care vor trebui respectate.

• Condiții de acordare a stimulentului pentru casare

 Municipiul Sebeș acordă suma de 3.000 de lei, cu titlu de stimulent pentru casare, numai după:

a) încheierea contractului de finanţare cu solicitantul stimulentului/solicitantul finanțării – persoane fizice;

b) casarea autovehiculului uzat, numai prin intermediul colectorilor autorizaţi;

c) radierea autovehiculului uzat din circulaţie şi din evidenţa fiscală a Municipiului Sebeș.

Criteriile de eligibilitate, pentru persoanele fizice și pentru vehicule, care vor sta la baza acordării stimulentelor pentru casare:

  • Este considerat eligibil solicitantul de finanţare care, la data solicitării stimulentului pentru casare, îndeplineşte următoarele condiţii:

a) este persoană fizică cu domiciliul pe raza teritorială a Municipiului Sebeș;

b) deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani şi se află în evidenţele fiscale ale Municipiului Sebeș, cu excepţia persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;

c) nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;

d) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru acelaşi autovehicul uzat cu care participă în Program;

e) nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;

f) se angajează să predea spre casare şi să radieze din circulaţie şi din evidenţele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;

g) se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.

În situaţia în care solicitantul de finanţare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, acesta va depune la Primăria municipiului Sebeș declaraţia pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât şi pentru proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024. În situaţia în care autovehiculul uzat este deţinut în coproprietate, solicitantul de finanţare va depune la Primăria Municipiului Sebeș şi acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului

  • Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) este înregistrat în evidenţele fiscale ale delegatului;

b) la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării;

c) are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară; d)conţine componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Administrație

Parcul Arini din Sebeș – pași concreți parcurși de primărie pentru realizarea și finanțarea proiectului de revitalizare

sebesinfo.ro

Publicat

în

Unul din cele mai așteptate proiecte municipale vizează reabilitarea și revitalizarea Parcului Arini din Sebeș. Marți, 5 noiembrie 2024, la sediul primăriei a avut loc dezbaterea publică privind documentația de avizare a lucrărilor de intervenție.

„Conceptul de amenajare propune realizarea a două zone mari: o zonă destinată cu predilecție activităților de recreere și de socializare, plus o zonă destinată mai mult activităților recreative și fizice. Ne dorim reamenajarea peisajeră a parcului și introducerea de noi funcțiuni: amfiteatru cu gradene în aer liber, zone pentru petrecerea timpului liber și pentru picnic, zonă pentru prepararea grătarului, spații de joacă dotate cu echipamente pentru diferite grupe de vârstă, grupuri sanitare, zonă dedicată sportului în aer liber dotată cu echipamente pentru fitness și crossfit, zonă pump track pentru biciclete, zonă pentru skatepark, toate interconectate de alei pietonale și piste pentru biciclete. Reamenajarea include plantări de arbori, crearea de trasee noi pietonale care, împreună cu pista de biciclete, să conecteze toate zonele facilitând promenada în întregul parc” a declarat primarul Sebeșului, Dorin Nistor.

Fiind vorba de unul din cele mai generoase parcuri din județul Alba, inițiatorii proiectului asigură că se vor face plantări de arbori foioși și rășinoși maturi, de arbuști din diferite specii, plante perene, se va monta gazon în zona amfiteatrului și în cea de picnic.

„Pentru realizarea acestui proiect ambițios mizăm pe obținerea unor finanțări nerambursabile care să completeze alocările de la bugetul local” a menționat Dorin Nistor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Dorin Albu (PNL) reales viceprimar al Municipiului Sebeș

sebesinfo.ro

Publicat

în

Dorin Albu (PNL) a fost ales viceprimar al Municipiului Sebeș în ședința de joi, 31 octombrie 2024, în care a fost învestit și noul Consiliu Local.

Cetățenii Municipiului Sebeș care s-au prezentat la vot cu prilejul alegerilor locale din luna iunie au decis ca proiectele orașului să fie duse mai departe de echipa pe care o reprezint. Suntem onorați de misiunea pe care comunitatea noastră ne-a încredințat-o, mizând pe continuitate și pe dezvoltarea Sebeșului.

„În data de 25 octombrie 2024 am depus jurământul prilejuit de preluarea celui de-al treilea mandat de primar. Transmit gânduri de mulțumire vechilor consilieri locali care și-au încheiat mandatele și spor la muncă noului consiliu local care a fost învestit azi. Viceprimar al Municipiului Sebeș a fost ales colegul nostru liberal Dorin Albu, alături de care am demonstrat că suntem preocupați de bunul mers al proiectelor administrative. Ne punem priceperea și buna credință în slujba cetățenilor! Primăria este a oamenilor! Dorin Nistor este primarul Dumneavoastră, al oamenilor locului! La procedura de alegere a viceprimarului în aula primăriei au fost prezenți doar 15 din cei 19 consilieri locali (4 consilieri de la formațiunea AUR fiind absenți). Pentru noul viceprimar au fost acordate 12 voturi. Îmi exprim credința că interesele cetățenilor vor prima asupra orgoliilor personale, pentru că ne așteaptă un drum de 4 ani, iar Sebeșul are nevoie de fapte, de proiecte, de oameni de bună credință dispuși să muncească pentru acest mandat”, a mai transmis Dorin Nistor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Primăria Sebeș organizează dezbatere publică cu scopul modificării regulamentului privind organizarea și executarea serviciului public de transport în regim de TAXI în Municipiu

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primăria Municipiului Sebeș aduce în dezbatere publică „Proiectul de hotărâre pentru aprobarea modificării HCL nr. 378/2023 privind aprobarea Regulamentului privind organizarea și executarea serviciului public de transport în regim de taxi și activității de dispecerat de pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Sebeș – Anexa nr. 1”.

Cetățenii pot consulta documentația care a fost afișată pe pagina de internet a instituției www.primariasebes.ro, secțiunea Consiliul local-Acte administrative-Proiecte de hotărâri aflate în dezbatere publică.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, persoanele interesate pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect de act normativ la registratura Primăriei Municipiului Sebeș, Piața Primăriei, nr. 1 (de luni până joi, în intervalul orar 8.00-16.30 și vineri în intervalul orar 8.00-14.00) sau pe adresa de e-mail a instituției: secretariat@primariasebes.ro.

Propunerile pot fi transmise până în data de 07.11.2024.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Cele mai citite știri

sebesinfo, stiri sebes, informatii sebes