Din Județ
Pe Autostrada Sebeș-Turda, Lotul 1, se va putea circula cel mai devreme la sfârșitul lui 2019 | sebesinfo.ro
Pe Autostrada Sebeș-Turda Lotul 1, de la Sebeș la Pârâul Iovului, se va putea circula cel mai devreme la sfârșitul lui 2019 | sebesinfo.ro
Pe primul lot al Autostrăzii Sebeș – Turda, care se întinde pe circa 17 kilometri, având ca plecare intrarea pe Autostrada Orăștie – Sibiu la Sebeș și până la Pârâul Iovului, s-ar putea circula de la un cap la altul cel mai devreme în a doua jumătate a anului 2019. Cel puțin acesta este termenul avansat de reprezentanții constructorului Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcții SRL.
Cu un an mai mult decât cel avansat în luna mai de Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură din România (CNAIR), adică iunie 2018. Chiar și acest termen este unul destul de optimist având în vedere că pe secțiunile C (nodul rutier de la Sebeș) și B (conexiunea cu lotul 2, în zona Pârâul Iovului) ale lotului 1, cele mai complicate din punct de vedere tehnic, nu există încă nici măcar autorizații de construire.
”Estimăm că într-o lună va putea fi obținută autorizația de construire pentru secțiunea B, însă pentru secțiunea C este mai greu. Aș considera un pas important înainte dacă am obține în viitorul foarte apropiat, adică undeva săptămâna viitoare, avizul favorabil din partea Comisiei Tehnice Economice a CNAIR pentru proiectul tehnic de pe secțiunea C, inclusiv nodul rutier Sebeș. De-abia din momentul acela se poate deschide calea pentru documentația privind autorizația de construcție. Într-un scenariu optimist ar putea dura 3 luni până la obținerea autorizației”, a explicat pentru ziarul Unirea inginerul Marius Stanciu, coordonator al contractului pe lotul 1 din partea CNAIR.
Lucrurile stau ceva mai bine pe secțiunea A a lotului 1, singura care dispune de autorizație de construire. Termenul de 2019, 22 de luni pentru secțiunea B (conexiunea cu lotul 2, în zona Pârâul Iovului), respectiv 26 de luni pentru secțiunea C (nodul rutier de la Sebeș) a venit din partea coordonatorului de proiect al Pizzarotti, ing. Claudio Fiumara: ”În principiu, pe secțiunea A termenul de finalizare ar putea fi vara anului 2018, pe secțiunea B 22 de luni de la obținerea autorizației de construire și 24-26 de luni de la obținerea autorizației de construire pentru secțiunea C”.
Trebuie însă spus că termenele nu sunt bătute în cuie și reprezintă o previziune optimistă. În prezent, pe secțiunea A a lotului 1, în lungime de 14 kilometri, care include și nodul rutier Alba Iulia Sud, se lucrează cu 170 de utilaje și în jur de 366 de oameni.
”Tot frontul de lucru este deschis și se lucrează la terasamente, adică corpul autostrăzii propriu-zis, consolidări, sunt atacate toate cele patru poduri (viaducte) mai mari – peste râul Sebeș, peste Valea Neagră, peste Mureș și peste Ampoi. La pasajul peste râul Mureș, care estimăm că va fi gata până la sfârșitul acestui an, este o activitate mai complexă în sensul că a trebuit să intrăm puțin în albia minoră a râului, să obținem inclusiv autorizație de la Apele Române. Acolo se lucrează la elevații și suntem convinși că vom putea respecta graficul și previziunile de montare a grinzilor la începutul toamnei. De asemenea, se lucrează în paralel și la alte structuri mai mici: pasaje peste drumurile judeţene şi comunale şi podețe”, a explicat ing. Eusebio Caretta, director coordonator adjunct al proiectului din partea antreprenorului.
”În principiu, pe viitor, dacă lucrările vor fi foarte avansate pe lotul 2, putem lua în calcul să ne concentrăm pe Nodul rutier Nord, la Pârâul Iovului, pentru a facilita intrarea pe autostradă din acel punct”, a mai spus Caretta.
*Nodul rutier de la Sebeș și nodul rutier Nord Pârâul Iovului – punctele fierbinți ale lotului 1
Găsirea unor soluții tehnice care să convină atât beneficiarului cât și antreprenorului privind două puncte fierbinți ale lotului 1, și anume nodul rutier de la Sebeș și nodul rutier de la Pârâul Iovului, au reprezentat factori importanți în întârzierea lucrărilor.
”Deși a existat o neconcordanță între soluția tehnică propusă de beneficiar și cea dorită de constructor, în cele din urmă s-a ajuns la o înțelegere în sensul că proiectul inițial propus de Ministerul Transporturilor privind nodul rutier de la Sebeș va fi respectat în proporție de peste 90%”, a declarat ing. Marius Stanciu, coordonator proiect lotul 1 din partea CNAIR.
Potrivit soluției tehnice propuse de constructorul italian, nodul rutier ar fi fost unul mai mic, mai simplu, mai comasat, și ar fi presupus, evident, o economie consistentă.
”În cele din urmă nodul de la Sebeș va fi așa cum l-a gândit beneficiarul inițial și tot traficul se va desfășura pe două benzi. Inițial, antreprenorul a venit cu varianta ca traficul pe bretelele de intrare și ieșire să se desfășoare pe o singură bandă, invocând un studiu de trafic. Beneficiarul, având în vedere perspectiva, a insistat să se respecte proiectul inițial”, a explicat Marius Stanciu.
Nodul rutier de la Sebeș, care se va suprapune practic peste nodul rutier care face legătura cu Autostrada Orăștie – Sebeș, reprezintă o lucrare deosebit de complexă. Însumate, bretelele de acces din acest nod rutier vor avea o lungime de aproximativ 15 kilometri, aproape cât întreg lotul 1. Cel mai devreme, autorizația de construire pentru acest punct ar putea veni peste circa 3 luni.
Un alt punct fierbinte îl reprezintă nodul rutier Nord de la Pârâul Iovului, unde se face legătura cu lotul 2. Și aici găsirea unei soluții tehnice viabile a dat ceva bătăi de cap, având în vedere terenul instabil din acea zonă.
”A fost nevoie de sisteme de consolidare mai deosebite și de o minimă schimbare de traseu în sensul că breteaua pe care se descarcă traficul va fi puțin coborâtă”, a spus Marius Stanciu.
De asemenea, la Nodul Rutier Sud, de unde se face descărcarea traficului pe șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia, traseul a fost puțin deviat din cauza unei clădiri aparţinând unui agent economic construită cu fonduri europene. De asemenea, pe traseul întregii autostrăzi și nu numai pe lotul 1 mai sunt necesare exproprieri suplimentare și în acest sens se așteaptă aprobarea unei hotărâri de guvern care să reglementeze această situație. În concluzie, gradul de proiectare și execuție a lotului 1 este de doar 25%.
Lotul are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere: Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16, plus legătura cu autostrada A1, cea mai complexă lucrare. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Valoarea contractului este de 541.739.137,21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014.
Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016, prelungit ulterior până în iunie 2018. Toate lucrările efectuate pe Autostrada Sebeș – Turda sunt monitorizate de Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, astfel încât să fie respectate termenele asumate pentru punerea acestora în circulaţie.
sursa: ziarulunirea.ro
Din Județ
1 Decembrie 2024, Ziua Națională la Alba Iulia: PROGRAMUL manifestărilor | sebesinfo.ro
Program 1 Decembrie 2024, Ziua Națională la Alba Iulia | sebesinfo.ro
Programul de Ziua Națională a României – 1 Decembrie 2024, la Alba Iulia, a fost actualizat și cuprinde parada militară, concert Andra și F-Charm, spectacol de muzică populară, focuri de artificii și multe altele.
Programul manifestărilor dedicate sărbătoririi Zilei Naționale a României
MIERCURI, 20 noiembrie 2024
JOI, 21 noiembrie 2024
VINERI, 22 noiembrie 2024
SÂMBĂTĂ, 23 noiembrie 2024
DUMINICĂ, 24 noiembrie 2024
LUNI, 25 noiembrie 2024
MIERCURI, 27 noiembrie 2024
JOI, 28 noiembrie 2024
VINERI, 29 noiembrie 2024
SÂMBĂTĂ, 30 noiembrie 2024
DUMINICĂ, 1 Decembrie 2024
Din Județ
FOTO | Accident MORTAL pe autostrada A1: O persoană a DECEDAT după impactul dintre o mașină și un camion, pe sensul Sebeș-Deva
FOTO | Accident MORTAL pe autostrada A1: O persoană a DECEDAT după impactul dintre o mașină și un camion, pe sensul Sebeș-Deva
Un accident rutier grav a avut loc miercuri seara, în jurul orei 20.00, pe autostrada A1, pe sensul Sebeș-Deva. O persoană ar fi inconștientă după impactul dintre o mașină și un camion.
Secția de pompieri Sebeș intervine cu o autospecială de stingere cu apă și spumă, o descarcerare și o EPA pentru asigurarea măsurilor specifice si acordarea primului ajutor medical la un accident rutier produs pe autostrada A1, km325, sens Sebeș-Deva.
Din primele informații ar fi vorba despre un accident rutier produs între un autoturism și un camion. O persoană e posibil să fie inconștientă.
UPDATE: Forțele de intervenție au ajuns la locul producerii accidentului.
Din nefericire victima (barbat) prezintă leziuni incompatibile cu viata, fiind declarat decesul acestuia de către echipajul medical.
Din Județ
Când pică Paștele ortodox și cel catolic în 2025, dar și în următorii ani | sebesinfo.ro
Calendar creștin: Când cade Pastele ortodox 2025 și Paștele catolic 2025. • Pastele 2025 | sebesinfo.ro
Paştele este o sărbătoare a cărei dată este variabilă şi în jurul căreia sunt fixate alte sărbători, precum Rusaliile. Regula după care se calculează ziua exactă a fost stabilită la Sinodul Ecumenic de la Niceea, în 325 e.n. Astfel, Paştele Ortodox este sărbătorit, în fiecare an, în duminica imediat următoare lunii pline de după echinocţiul de primăvară. Dacă această duminică se suprapune Paştelor iudeilor (14 Nisan – a şaptea lună a anului ecleziastic şi prima lună a anului civil în calendarul ebraic), sărbătoarea va fi mutată în duminica următoare.
Sărbătoarea Paştelui este momentul în care prăznuim “omorârea morţii, sfărâmarea iadului şi începătura altei vieţi veşnice şi săltând îl lăudam pe Mântuitorul, pe cel unul binecuvântat şi preamărit, Dumnezeul părinţilor noştri”. Ca acest lucru să se întâmple cu adevărat şi în noi este nevoie ca sa zicem “fraţilor şi celor ce ne urăsc pe noi şi să iertăm toate pentru Înviere şi aşa să strigam: Hristos a înviat din morţi cu moartea pe moarte călcând şi celor din morminte viaţă dăruindu-le”
Când este Paștele ortodox și Paștele catolic în următorii ani: 2025, 2026, 2027, 2028, 2029, 2030
CÂND SE VA SĂRBĂTORII PASTELE 2025 și în următorii ani:
Când pică Paştele Ortodox în anii 2020-2030
Paștele Ortodox 2020 – 19 aprilie
Paștele Ortodox 2021 – 2 mai
Paștele Ortodox 2022 – 24 aprilie
Paștele Ortodox 2023 – 16 aprilie
Paștele Ortodox 2024 – 5 mai
Paștele Ortodox 2025 – 20 aprilie
Paștele Ortodox 2026 – 12 aprilie
Paștele Ortodox 2027 – 2 mai
Paștele Ortodox 2028 – 16 aprilie
Paștele Ortodox 2029 – 8 aprilie
Paștele Ortodox 2030 – 28 aprilie
Citește și: Mesaje de Paște. SMS-uri urări şi felicitări de Sfintele Pasti pe care le poţi trimite prietenilor
Când cade Paştele Catolic între anii 2020-2030
Paștele Catolic 2020 – 12 aprilie
Paștele Catolic 2021 – 4 aprilie
Paștele Catolic 2022 – 17 aprilie
Paștele Catolic 2023 – 9 aprilie
Paștele Catolic 2024 – 31 martie
Paștele Catolic 2025 – 20 aprilie
Paștele Catolic 2026 – 5 aprilie
Paștele Catolic 2027 – 28 martie
Paștele Catolic 2028 – 16 aprilie
Paștele Catolic 2029 – 1 aprilie
Paștele Catolic 2030 – 21 aprilie
Sărbătoarea Paştelui este momentul în care prăznuim “omorârea morţii, sfărâmarea iadului şi începătura altei vieţi veşnice şi săltând îl lăudam pe Mântuitorul, pe cel unul binecuvântat şi preamărit, Dumnezeul părinţilor noştri”. Ca acest lucru să se întâmple cu adevărat şi în noi este nevoie ca sa zicem “fraţilor şi celor ce ne urăsc pe noi şi să iertăm toate pentru Înviere şi aşa să strigam: Hristos a înviat din morţi cu moartea pe moarte călcând şi celor din morminte viaţă dăruindu-le”
POSTUL PAŞTELUI, adică postul dinaintea Învierii Domnului, este cel mai lung şi mai aspru dintre cele patru posturi de durată ale Bisericii Ortodoxe. De aceea, în popor, este numit, în general, Postul Mare şi aduce aminte de postul de 40 de zile ţinut de Mântuitor înainte de începerea activităţii sale mesianice.
Citește și: Mesaje de Paște. SMS-uri urări şi felicitări de Sfintele Pasti pe care le poţi trimite prietenilor
În general, preoţii şi scriitorii bisericeşti privesc acest post ca pe o instituţie de origine apostolică. În primele trei secole, durata şi felul postirii nu erau însă uniforme peste tot. Astfel, după mai multe mărturii, unii posteau numai o zi, în Vinerea Patimilor, alţii două zile, adică în vinerea şi sâmbăta de dinainte de Paşti, alţii trei, o săptămână sau chiar până la şase săptămâni. La Ierusalim, în secolul IV, se postea opt săptămâni înainte de Paşti, pe când în Apus, în aceeaşi vreme, postul dura doar 40 de zile.
De la sfârşitul secolului al III-lea, postul cel mare a fost împărţit în două perioade distincte, cu denumiri diferite: Postul Păresimilor (Patruzecimii), sau postul prepascal, care ţinea până la Duminica Floriilor şi avea o durată variabilă, şi Postul Paştilor (postul pascal), care ţinea o săptămână, din Duminica Floriilor până la cea a Învierii şi era foarte aspru. Abia în secolul al IV-lea, după uniformizarea datei Paştilor, hotărâtă la Sinodul I Ecumenic, Biserica de Răsărit (Constantinopol) a adoptat definitiv vechea practică, de origine antiohiană, a postului de şapte săptămâni, durată pe care o are şi astăzi, cu toate că deosebirile dintre bisericile locale asupra duratei şi modului postirii au persistat după acel moment.
-
Actualitateacum 3 săptămâni
MESAJE, URĂRI și FELICITĂRI de Sfinții Mihail și Gavrill 2024. Trimite-le un SMS celor care își sărbătoresc onomastica | sebesinfo.ro
-
Actualitateacum 3 săptămâni
Sfinții Mihail și Gavril 2024: Cui trebuie să îi spui „La mulţi ani” în această zi | sebesinfo.ro
-
Actualitateacum 4 săptămâni
Nou spațiu comercial, cu o suprafață de peste 8.000 de mp, construit la Sebeș. Va găzdui magazine cu articole de îmbrăcăminte, uz caznic și electrocasnice
-
Actualitateacum 3 săptămâni
Intervenție a pompierilor militari din Sebeș pe strada Macului, după ce trei locuințe au fost cuprinse de flăcări
-
Sportacum 4 săptămâni
Tenismena Maria Șandru (Tenis Club Sebeș) a reprezentat România la prestigiosul Masters al Juniorilor de la Monte Carlo
-
Știri din zonăacum 4 săptămâni
Tânăr de 32 de ani din Șugag, condamnat la închisoare pentru trafic de migranți, reținut de polițiștii din Sebeș
-
Administrațieacum 4 săptămâni
Dorin Albu (PNL) reales viceprimar al Municipiului Sebeș
-
Economieacum 3 săptămâni
Locuri de muncă disponibile în Municipiul SEBEȘ, la data de 5 noiembrie 2024