Rămâi conectat

Administrație

Platformă educațională dedicată instituțiilor de învățământ preuniversitar din sebeș și sistem de bugetare participativă, din fonduri europene

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primăria Municipiului Sebeș a obținut o finanțare europeană nerambursabilă în valoare de 2.932.887,21 lei pentru proiectul „Administrație deschisă pentru cetățenii Municipiului Sebeș”, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Grație proiectului vor fi realizate, cu bani europeni, câteva măsuri legate de modernizarea și informatizarea sistemului de învățământ din municipiu și a sistemului de asistență socială, precum și de deschidere către cetățeni și simplificare a activităților autorității publice locale:

– Realizarea unei platforme educaționale dedicată instituțiilor de învățământ preuniversitar (platformă educațională lecții interactive și catalog școlar virtual);

– Realizarea și implementarea unui sistem informatic pentru Direcția de Asistență Socială;

– Sistem de bugetare participativă prin care cetățenii Sebeșului vor propune și hotărî prioritățile de alocare a unor fonduri bugetare locale;

– Arhivarea electronică a documentelor mai vechi aflate în arhiva Primăriei Sebeș.

De altfel, obiectivul general al proiectului constă în simplificarea accesului la servicii pentru cetățeni la nivelul administrației publice locale și în creșterea calității și eficienței serviciilor publice furnizate la nivelul Municipiului Sebeș, prin investiții integrate și complementare conform reglementărilor europene și naționale.
Prima măsură din cadrul proiectului este reprezentată de o platformă educațională dedicată școlilor și liceelor Sebeșului.

Este vorba de dotarea cu un sistem informatic de tip Catalog Virtual Școlar, care presupune realizarea unei platforme educaționale dedicată instituțiilor de învățământ preuniversitar (primar, gimnazial, liceal) din municipiul Sebeș. Cuprinde un sistem complet de notare (note, absențe, calcul automat al mediilor), comunicare (inspectorat-școală-elevi-profesori-părinți), instrumente de predare (materiale didactice, teme), organizare (avizier, calendar), notificare și informare (SMS, email) și poate fi configurat în funcție de nevoile școlilor, software educațional cu conținut pentru lecții interactive.

Obiectele de studiu acoperite de instrumentele educaționale vor fi : limbi străine, matematică, fizică, chimie, limba maternă, arte, geografie, istorie, mediu, tehnologie, muzică, biologie. Tot prin proiect se va realiza un sistem de supraveghere video pentru o clădire de învățământ în scopul îmbunătățirii siguranței elevilor și cadrelor didactice.

A doua subactivitate presupune realizarea și implementarea unui sistem pentru gestionarea procesului de acordare a diferitelor tipuri de beneficii și servicii sociale, facilitând gestionarea dosarelor înregistrate, generarea sumelor acordate și plata acestor sume beneficiarilor de asistență socială.

Sistemul informatic de asistență socială gestionează dosare corespunzătoare mai multor beneficii: ajutor social lunar, alocație de susținere a familiei, ajutor de încălzire (energie termică, gaze naturale, lemne, cărbuni și combustibili petrolieri), ajutor de urgență, cantină socială, asistenți personali, indemnizație pentru persoane cu handicap, alocație de stat, asistenți maternali, alocație lunară de plasament, tichete sociale, locuințe sociale, servicii sociale, gestionarea gratuităților acordate pentru transport diferitelor categorii de persoane, acordarea legitimațiilor de parcare, o bază de date pentru persoanele cu handicap (pe categorii: handicap ușor, mediu, accentuat, grav, grav cu asistent personal – copiii și adulți), monitorizarea copiilor cu părinți plecați în străinătate, monitorizarea situației copiilor minori în caz de divorț, situație burse sociale și tabere sociale, indemnizație de creștere copil 2-3 ani, servicii sociale – îngrijiri la domiciliu, asistență medicală comunitară, servicii de zi pentru vârstnici.

Cea de-a treia măsură este realizarea și punerea în funcțiune a unei platforme de bugetare participativă care va fi pusă la dispoziția cetățenilor municipiului Sebeș. Bugetarea participativă este un mecanism prin care cetățenii obișnuiți pot decide unde și cum se va aloca o parte din bugetul localității în care trăiesc. Procesul presupune identificarea, propunerea, dezbaterea și prioritizarea prin vot a modului în care vor fi cheltuiți banii publici prin intermediul unei platforme online.

Platforma de bugetare participativă va fi disponibilă prin intermediul internetului, cu o interfață prietenoasă, atât pe computer, cât și pe dispozitive mobile, fiind totodată compatibilă cu versiuni recente ale celor mai folosite browsere. Exercițiul de bugetare participativă se va desfășura în mai multe faze: depunerea proiectelor, analiza proiectelor, votarea proiectelor preferate de către cetățeni. Proiectele câștigătoare vor fi afișate pe platforma de bugetare participativă la încheierea votului final.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Administrație

Au început lucrările de reabilitate a străzii Școlii, din localitatea Răhău

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primarul Dorin Nistor anunță că miercuri, 20 noiembrie 2024, au început lucrările de reabilitare a străzii Școlii din localitatea Răhău. Se vor efectua intervenții pentru consolidarea drumului, turnarea unui strat de asfalt, precum și aducerea la cote a căminelor

„Miercuri, 20 noiembrie 2024, am demarat lucrările de reabilitare a străzii Școlii din localitatea aparținătoare Răhău. Vor fi efectuate intervenții pentru consolidarea drumului, turnarea unui strat de asfalt, precum și aducerea la cote a căminelor. Această lucrare face parte din seria de asfaltări începute în ultima perioadă prin care se dorește eliminarea disconfortului generat de praf și noroi, programul urmând a continua pe mai multe străzi nemodernizate de pe raza Municipiului Sebeș”, a transmis Dorin Nistor, primarul Municipiului Sebeș.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Străzile Doinei și Moților din Sebeș, modernizate cu finanțare prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primarul Dorin Nistor a transmis că în acesate zile s-au demarat lucrări de modernizare a străzilor Doinei și Moților. Finanțarea acestor lucrări a fost obținută de Primăria Sebeș prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”.

„În această perioadă derulăm lucrări de modernizare a mai multor străzi, printre care străzile Doinei și Moților. Intervențiile includ: partea carosabilă, trotuare pietonale, accese la proprietăți, parcări, spații verzi, amenajarea intersecțiilor și racordurilor cu străzile laterale, asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale, lucrări de siguranță rutieră. Resursele sunt asigurate printr-o finanțare nerambursabilă obținută prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”, accesat cu succes de Primăria Municipiului Sebeș”, a transmis Dorin Nistor, primarul Municipiului Sebeș.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Se extinde corpul principal de clădire al Spitalului Municipal Sebeș

sebesinfo.ro

Publicat

în

Administrația Spitalului Municipal Sebeș a solicitat avizul de mediu din partea APM Alba pentru proiectul care prevede construirea unui corp pentru extinderea clădirii spitalului.

Terenul este situat în intravilanul municipiului Sebeș, în zona centrală a municipiului, în cadrul ansamblului Spitalului Municipal Sebeș. Accesul pe parcelă se face dinspre strad Șurianu.

Tema proiectului cere realizarea unui corp nou de clădire ce va funcționa ca o extensie a corpului de clădire principal, acesta completând practic lipsurile existente în prezent în cadrul spitalului dând soluții următoarele funcțiuni și necesități:

– bloc operator centralizat
– diferite secții de spiatlizare
– rețele și sisteme tehnico-utilitare
– rețele și sisteme tehnico-medicale

Prin implementarea investiției propuse se va realiza un ansamblu unitar care să poată exprima un program architectural specific petru o clădire cu funcțiunea de spital. Totodată, prin realizarea acestei investiții va apărea o influență benefică asupra comunității locale prin creșterea nivelului de sănătate.

BILANȚ TERITORIAL:

– Regim de înălțime- D+P+4E – DEMISOL+PARTER+4 ETAJE
– Suprafața parcelei este de: ST = 19.586 mp
– Aria construită la sol existentă: 3.079 mp
– Aria construită desfășurată existentă: 6.736 mp
– Aria construită la sol propusă:2.427 mp
– Aria construită desfășurată propusă:12.238 mp
– Spații verzi amenajare: 8.180 mp
– Platforme betonate, parcări, alei: 5.900 mp

Obiective preconizate a fi atinse prin realizarea investiției publice în condițiile prezentate mai sus:

-acordarea celor mai bune servicii medicale prin îmbunătățirea stării de sănătate a populației și realizarea unui sistem de sănătate modern și eficient bazat pe servicii medicale de înaltă clasă;
-creșterea dotării tehnico-medicală;
-îmbunătățirea condițiilor de munca a cadrului medical și a personalului spitalului;
-creare de locuri de muncă
-minimalizarea bolilor nosocomiale și intraspitalicești
-optimizarea raportului cost — eficiență în administrația spitalului;


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Cele mai citite știri

sebesinfo, stiri sebes, informatii sebes