Administrație
Primăria Municipiului Sebeș demarează campania de acordare a ajutorului pentru încălzirea locuinței şi a suplimentului pentru energie, aferent sezonului rece 2021 – 2022
Primăria Municipiului Sebeș vă informează că începând cu data de 15 octombrie 2021, persoanele interesate pot prelua cerere / declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței pe perioada sezonului rece noiembrie 2021 – martie 2022 / suplimentul pentru energie.
Modelele de formulare sunt disponibile la sediul Direcției Generale de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș, situat în cartierul Aleea Lac, nr. 12, telefon: 0258-730611, 731007.
La același sediu se vor depune și toate actele necesare pentru acordarea ajutorului de încălzire, de luni până joi, între orele 8.30-16.30, iar vineri între orele 08:30-14:00, termenul limită fiind data de 15 noiembrie 2021.
Ajutorul pentru încălzirea locuinței pentru sezonul rece 2021-2022/ suplimentul pentru energie se acordă în baza următoarelor documente:
- Cerere și declarație pe propria răspundere
- Documente de identitate titular și membrii familiei:
- cărți de identitate, buletine de identitate, cărți de identitate provizorii;
- certificate de naștere pentru copii cu vârsta de până la 14 ani;
- alte documente, după caz (certificat căsătorie, certificat deces, act divorț etc).
- Copie factură
- gaze naturale
- energie electrică (pe care să fie înscrise codul abonatului și cod loc consum);
Dacă pe factură apare înscrisă altă persoană decât abonatul, calitatea de persoană îndreptăţită se probează cu contractul de închiriere, împuternicire, concesiune, comodat etc.
- Acte privind veniturile realizate de persoana singură sau de toţi membrii familiei, după caz, în luna anterioară depunerii cererii:
- adeverințe de venit eliberate de angajator, pentru veniturile din salariu, (venit net/luna anterioară depunerii cererii + după caz, contravaloare tichete masă);
- adeverințe de venit de la administrația financiară pentru veniturile din activități independente, din cedarea folosinței bunurilor, din investiții, din premii și jocuri de noroc;
- mandate postale/extrase de cont/hotărâri judecătorești pentru plata pensiei de întreținere/decizii pentru indemnizații de somaj, handicap, pensii etc.
- contracte de muncă în cazul veniturilor obținute de persoanele plecate în stăinătate.
- în situaţia persoanelor singure/familiilor care declară că nu realizează niciunul din veniturile enumerate în cerere, acestea vor prezenta Declarație Notarială cu menţionarea luării la cunoştinţă că declararea necorespunzătoare adevărului se pedepseşte conform legii penale.
- În situația familiilor în care soțul /soția este plecat la muncă în străinătate și nu poate prezenta contractual de muncă, se va prezenta Declarație Notarială cu venitul net realizat de acesta în străinătate, cu menţionarea luării la cunoştinţă că declararea necorespunzătoare adevărului se pedepseşte conform legii penale
- Acte privind regimul juridic al locuinţei – copie după actul de proprietate/ contractul de închiriere/ comodat sau alte documente care atestă un drept de folosință asupra locuinței în condițiile legii;
- Dovada bunurilor mobile şi imobile deţinute:
– Certificat de atestare fiscală privind clădirile, terenurile și mijloacele de transport aflate în proprietate, eliberat de Biroul Taxe și Impozite Locale Sebeș (Primăria Sebeș- sediul vechi);
– Copie după talon autoturism (deținere 1 autotursim cu vechime mai mica de 10 ani sau 2 autoturisme – nu se acordă ajutorul/ sprijinul).
– 1 dosar cu șină.
Criterii de eligibilitate:
- Nivel venituri:
– 1386 lei/ persoană în cazul familiilor;
– 2053 lei persoana singură
- Ajutorul pentru încălzirea locuinţei, se acordă familiilor, respectiv persoanelor singure, numai pentru locuinţa de domiciliu sau, după caz, de resedinţă a acestora;
- Solicitanții și celelalte persoane cuprinse în cerere nu deţin bunuri mobile/imobile sau terenuri, aşa cum sunt prezentate ele în lista în lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței.
- Solicitanții și celelalte persoane cuprinse în cerere nu deţin depozite bancare de peste 3000 lei;
Pentru verificarea veridicității datelor înscrise în cererea si declarația pe propria răspundere se vor efectua anchete sociale la locuința beneficiarilor. Dacă în urma anchetei sociale se constată că titularul nu a declarat corect componența familiei, veniturile realizate și bunurile deținute, sumele plătite necuvenit se vor recupera, în condițiile legii.
Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie este obligat să comunice în scris orice modificare intervenită în componența familiei și a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data modificării.
Persoanele care dețin bunurile din listă, NU AU DREPTUL
la ajutorul pentru încălzirea locuinței/ suplimentul pentru energie:
Bunuri imobile | |
1 | Clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu şi a anexelor gospodăreşti |
2 | Terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1.000 mp în zona urbană şi 2.000 mp în zona rurală |
Bunuri mobile* | |
1 | Autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor dependente precum şi pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile |
2 | Mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani |
3 | Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze |
4 | Şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, cu excepţia bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervaţia Biosferei ”Delta Dunării” |
5 | Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată |
6 | Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale |
7 | Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje de prelucrat lemnul acţionate hidraulic, mecanic sau electric |
(*)Aflate în stare de funcţionare | |
Depozite bancare | |
1 | Depozite bancare cu valoare de peste 3000 lei |
Terenuri /animale şi/sau păsări | |
1 | Suprafeţe de teren, animale şi păsări a căror valoare netă de producţie anuală depăeşte suma de 1.000 euro pentru persoana singură, respectiv suma de 2.500 euro pentru familie |
Mențiuni referitoare la locuință:
- Persoana sau familia care deține pe lângă locuința de domiciliu și o cotă parte dintr-o clădire, exceptând anexele sau dependințele, nu poate beneficia de ajutor pentru încălzirea locuinței/ suplimentul de energie, indiferent de mărimea cotei.
- Dacă în aceeași locuință/ imobil locuiesc mai multe familii, respectiv persoane singure, fără contoare separate pentru gaze sau energie electrică, la acordarea ajutorului de încălzire/suplimentului pentru energie vor fi luate în considerare toate persoanele și veniturile realizate de acestea.
Nivel venituri: | ||||||||||||||||||
Familii: 1.386 lei/persoană
|
||||||||||||||||||
Ajutorul pentru încălzirea locuinței în sezonul rece noiembrie 2021- martie 2022:
|
||||||||||||||||||
Venit net lunar | Compensare
Procentuală (%) |
ajutor lemne (lei) | ajutor gaze
naturale (lei) |
ajutor energie
electrica (lei) |
||||||||||||||
pe membru de familie | 1 luna | 5 luni | 1 luna | 5 luni | 1 luna | 5 luni | ||||||||||||
sau al persoanei singure (lei) | ||||||||||||||||||
0-200 lei | 100% | 320 | 1600 | 250 | 1250 | 500 | 2500 | |||||||||||
200,1-320 lei | 90% | 288 | 1440 | 225 | 1125 | 450 | 2250 | |||||||||||
320,1-440 lei | 80% | 256 | 1280 | 200 | 1000 | 400 | 2000 | |||||||||||
440,1-560 lei | 70% | 224 | 1120 | 175 | 875 | 350 | 1750 | |||||||||||
560,1-680 lei | 60% | 192 | 960 | 150 | 750 | 300 | 1500 | |||||||||||
680,1-920 lei | 50% | 160 | 800 | 125 | 625 | 250 | 1250 | |||||||||||
920,1-1040 lei | 40% | 128 | 640 | 100 | 500 | 200 | 1000 | |||||||||||
1040,1-1160 lei | 30% | 96 | 480 | 75 | 375 | 150 | 750 | |||||||||||
1160,1-1280 lei | 20% | 64 | 320 | 50 | 250 | 100 | 500 | |||||||||||
1280,1-1386 lei | 10% | 32 | 160 | 25 | 125 | 50 | 250 | |||||||||||
În cazul persoanei singure:
1280,1-2053 lei | 10% | 32 | 160 | 25 | 125 | 50 | 250 |
Suplimentul pentru energie se plătește lunar pe tot parcursul anului: |
1. Energie electrica: 30 lei/ lună |
2. Gaze naturale: 10 lei/ lună |
3. Lemne: 20 lei/lună |
NOTĂ: În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/ lună.
Administrație
Au început lucrările de reabilitate a străzii Școlii, din localitatea Răhău
Primarul Dorin Nistor anunță că miercuri, 20 noiembrie 2024, au început lucrările de reabilitare a străzii Școlii din localitatea Răhău. Se vor efectua intervenții pentru consolidarea drumului, turnarea unui strat de asfalt, precum și aducerea la cote a căminelor
„Miercuri, 20 noiembrie 2024, am demarat lucrările de reabilitare a străzii Școlii din localitatea aparținătoare Răhău. Vor fi efectuate intervenții pentru consolidarea drumului, turnarea unui strat de asfalt, precum și aducerea la cote a căminelor. Această lucrare face parte din seria de asfaltări începute în ultima perioadă prin care se dorește eliminarea disconfortului generat de praf și noroi, programul urmând a continua pe mai multe străzi nemodernizate de pe raza Municipiului Sebeș”, a transmis Dorin Nistor, primarul Municipiului Sebeș.
Administrație
Străzile Doinei și Moților din Sebeș, modernizate cu finanțare prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”
Primarul Dorin Nistor a transmis că în acesate zile s-au demarat lucrări de modernizare a străzilor Doinei și Moților. Finanțarea acestor lucrări a fost obținută de Primăria Sebeș prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”.
„În această perioadă derulăm lucrări de modernizare a mai multor străzi, printre care străzile Doinei și Moților. Intervențiile includ: partea carosabilă, trotuare pietonale, accese la proprietăți, parcări, spații verzi, amenajarea intersecțiilor și racordurilor cu străzile laterale, asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale, lucrări de siguranță rutieră. Resursele sunt asigurate printr-o finanțare nerambursabilă obținută prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”, accesat cu succes de Primăria Municipiului Sebeș”, a transmis Dorin Nistor, primarul Municipiului Sebeș.
Administrație
Se extinde corpul principal de clădire al Spitalului Municipal Sebeș
Administrația Spitalului Municipal Sebeș a solicitat avizul de mediu din partea APM Alba pentru proiectul care prevede construirea unui corp pentru extinderea clădirii spitalului.
Terenul este situat în intravilanul municipiului Sebeș, în zona centrală a municipiului, în cadrul ansamblului Spitalului Municipal Sebeș. Accesul pe parcelă se face dinspre strad Șurianu.
Tema proiectului cere realizarea unui corp nou de clădire ce va funcționa ca o extensie a corpului de clădire principal, acesta completând practic lipsurile existente în prezent în cadrul spitalului dând soluții următoarele funcțiuni și necesități:
– bloc operator centralizat
– diferite secții de spiatlizare
– rețele și sisteme tehnico-utilitare
– rețele și sisteme tehnico-medicale
Prin implementarea investiției propuse se va realiza un ansamblu unitar care să poată exprima un program architectural specific petru o clădire cu funcțiunea de spital. Totodată, prin realizarea acestei investiții va apărea o influență benefică asupra comunității locale prin creșterea nivelului de sănătate.
BILANȚ TERITORIAL:
– Regim de înălțime- D+P+4E – DEMISOL+PARTER+4 ETAJE
– Suprafața parcelei este de: ST = 19.586 mp
– Aria construită la sol existentă: 3.079 mp
– Aria construită desfășurată existentă: 6.736 mp
– Aria construită la sol propusă:2.427 mp
– Aria construită desfășurată propusă:12.238 mp
– Spații verzi amenajare: 8.180 mp
– Platforme betonate, parcări, alei: 5.900 mp
Obiective preconizate a fi atinse prin realizarea investiției publice în condițiile prezentate mai sus:
-acordarea celor mai bune servicii medicale prin îmbunătățirea stării de sănătate a populației și realizarea unui sistem de sănătate modern și eficient bazat pe servicii medicale de înaltă clasă;
-creșterea dotării tehnico-medicală;
-îmbunătățirea condițiilor de munca a cadrului medical și a personalului spitalului;
-creare de locuri de muncă
-minimalizarea bolilor nosocomiale și intraspitalicești
-optimizarea raportului cost — eficiență în administrația spitalului;
-
Actualitateacum 3 săptămâni
MESAJE, URĂRI și FELICITĂRI de Sfinții Mihail și Gavrill 2024. Trimite-le un SMS celor care își sărbătoresc onomastica | sebesinfo.ro
-
Actualitateacum 3 săptămâni
Sfinții Mihail și Gavril 2024: Cui trebuie să îi spui „La mulţi ani” în această zi | sebesinfo.ro
-
Actualitateacum 4 săptămâni
Nou spațiu comercial, cu o suprafață de peste 8.000 de mp, construit la Sebeș. Va găzdui magazine cu articole de îmbrăcăminte, uz caznic și electrocasnice
-
Actualitateacum 3 săptămâni
Intervenție a pompierilor militari din Sebeș pe strada Macului, după ce trei locuințe au fost cuprinse de flăcări
-
Sportacum 4 săptămâni
Tenismena Maria Șandru (Tenis Club Sebeș) a reprezentat România la prestigiosul Masters al Juniorilor de la Monte Carlo
-
Știri din zonăacum 4 săptămâni
Tânăr de 32 de ani din Șugag, condamnat la închisoare pentru trafic de migranți, reținut de polițiștii din Sebeș
-
Administrațieacum 4 săptămâni
Dorin Albu (PNL) reales viceprimar al Municipiului Sebeș
-
Economieacum 4 săptămâni
Locuri de muncă disponibile în Municipiul SEBEȘ, la data de 29 octombrie 2024