Învățământ-Cultură
Structura ANULUI ȘCOLAR 2021-2022. Calendarul CURSURILOR și a VACANȚELOR | sebesinfo.ro
Structura ANULUI ȘCOLAR 2021-2022. Calendarul CURSURILOR și a VACANȚELOR | sebesinfo.ro
Structura ANULUI ȘCOLAR 2021-2022. Când începe școala și când intră în elevii vacanță
Anul acesta, cursurile vor începe în data de 13 septembrie 2021, arată un document emis de către Ministerul Educației.
Anul școlar 2021- 2022 se structurează pe două semestre (34 de săptămâni), după cum urmează:
Semestrul I va avea 14 săptămâni de cursuri, dispuse în intervalul 13 septembrie 2021- 22 decembrie 2021.
Semestrul al II-lea va avea 20 săptămâni de cursuri, dispuse în intervalul 10 ianuarie 2022- 10 iunie 2022, cu includerea programului ,,Școala Altfel’’, în perioada 8- 14 aprilie, interval în care se pot organiza fazele naționale ale olimpiadelor școlare.
Vacanțele elevilor în anul școlar 2021- 2022
25- 31 octombrie 2021: vacanță pentru învățământ preșcolar și primar;
23 decembrie 2021- 9 ianuarie 2022: vacanța de iarnă;
15 aprilie 2022- 1 mai 2022: vacanța de primăvară;
11 iunie 2022- până la data din septembrie 2022 la care vor începe cursurile anului școlar 2022 – 2023, vacanța de vară.
Structura anului școlar 2021- 2022
”Conform Ordinului de ministru nr. 3.243/5.02.2021 privind structura anului școlar 2021- 2022, cursurile vor începe în acest an în data 13 septembrie.
Dacă și numai dacă principalii parteneri de dialog social ai Ministerului Educației (FSLI, Federația Spiru Haret, Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți) ajung la un consens și revin în mod unanim asupra calendarului aprobat în urma consultărilor de la începutul anului 2021, Ministerul Educației are deplina disponibilitate de a reveni asupra calendarului, în sensul extinderii perioadei de cursuri încă din anul școlar 2021- 2022, atrăgând, însă, atenția asupra deficitului de predictibilitate generat de această eventuală revenire.
Ministerul Educației consideră că predictibilitatea trebuie să rămână un deziderat major în sistemul de învățământ, mai ales acum, când perioada de criză sanitară a impus decizii multiple de schimbare în timp scurt.
Pe de altă parte, Ministerul Educației susține extinderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaționale generate de predarea online.
În orice variantă, Ministerul Educației va avea anul acesta inițiativa de a propune extinderea perioadei de cursuri în învățământul preuniversitar, începând cu anul școlar 2022- 2023. În acest sens, vor fi inițiate consultări extinse.
Ministerul Educației va lua în considerare orice soluție va rezulta în urma acestor consultări, fără a exclude nicio variantă solicitată de profesori, elevi și părinți, nici revenirea la trimestre, nici extinderea duratei cursurilor și nici altă variantă ce va rezulta în interesul pregătirii elevilor”, se arată în comunicatul transmis de edu.ro.

Învățământ-Cultură
500 de elevi din Sebeș și Răchita, instruiți prin metode interactive în cadrul caravanei „Chimia, Super-puterea Mea 2.0”
Proiectul „Chimia, Super-puterea Mea 2.0”, susținut cu ajutorul Fondului Științescu Alba, este în plină desfășurare la Liceul German Sebeș.

Proiectul include activități care stimulează curiozitatea și pasiunea elevilor pentru știință și tehnologie.
Acestea sunt:
– Atelierele DIY – Crearea modelelor moleculare și atomice, alături de experimentul rachetei buclucașe;
– Salvez planeta! – Fabricarea de detergenți eco-friendly pentru un mediu mai curat;
– Te provoc la știință! – Un quiz provocator despre chimie pentru a pune la încercare cunoștințele și a stimula gândirea critică
– Expoziția „Chimia, Super-puterea Mea” – O expoziție interactivă cu modele și experimente fascinante care aduc chimia mai aproape de elevi.
În acest an, 500 de elevi din Sebeș și Răchita vor învăța despre chimie prin metode interactive, contribuind la dezvoltarea creativității, a abilităților de rezolvare a problemelor și la conștientizarea importanței protejării mediului.
Proiectul este dedicat elevilor din clasele primare, gimnaziale și liceale, iar activitățile sunt realizate în parteneriate cu Școala Gimnazială „Ioan Raica” Răchita și susținute de Primăria Sebeș.
Fondul Științescu este implementat în Alba de Fundația Comunitară Sibiu, în parteneriat cu Romanian-American Foundation, Federaţia Fundaţiile Comunitare din România – FFCR, partenerul local Fundația Bosch România și Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba.
Fondul Științescu este un program de finanțare pentru proiecte educaționale non-formale, care încurajează pasiunea pentru științe și tehnologie a copiilor și tinerilor de 6-19 ani.
Învățământ-Cultură
Horă a elevilor Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș, de Dragobete
Elevii de la Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș s-au prins într-o horă impresionantă, în formă de inimă. Ei au marcat astfel finalul unui proiect special.
„Cea de-a XVI-a ediție a proiectului „Dragobete-cap de primăvară” s-a finalizat printr-o horă tradițională prin care elevii Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș au celebrat sărbătoarea iubirii și venirea primăverii. Activitățile derulate în cadrul proiectului au ca scop afirmarea identității naționale, promovarea valorilor tradiționale, stimularea interesului pentru folclorul autohton și încurajarea creativității”, au transmis reprezentanții Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș.
Învățământ-Cultură
Premii pentru elevii Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș la un concurs național de istorie
Şcoala Gimnazială „Take Ionescu” din Râmnicu Vâlcea a găzduit, zilele trecute, a XXVI-a ediţie a consacratului Concursul Naţional Interdisciplinar ”La Școala cu Ceas”. Aproape 1.000 de elevi din mai multe judeţe ale țării au concurat la disciplinele Geografie și Istorie.
Elevii Colegiului Național Lucian Blaga din Sebeș s-a întors acasă cu un premiu I (obținut de elevul Mihai Anghel-Frate din clasa a VI-a A) și un premiu II (elevul Andrei-Dorin Albu din clasa a VII-a A), ambii pregatiți de doamna profesor Elena Damian la disciplina istorie.
Despre experiența acestui concurs Mihai ne spune: „Acest concurs, pentru mine , a însemnat o experiență nouă . M-am simțit foarte bine concurând cu elevi din toate județele țării. Mă bucură faptul că doamna profesoară a avut încredere în mine să mă trimită la concurs și pentru asta îi mulțumesc. Faptul că am luat premiul I mi-a dat mie mai multă încredere în mine și de asemenea dorința de a participa la mai multe concursuri. Mă bucur că munca depusă aduce roade. Consider că este important să cunoaștem istoria pentru a învăța din greșelile și reușitele predecesorilor noștri”. Andrei este de părere că: „Istoria este repetitivă. Mereu o să fie rău și suferință, dar fără istorie nu am putea sa încercăm să oprim ciclul de durere și nu am înțelege multe lucruri. De aceea iubesc istoria. Subiectele au fost frumoase și atractive. Recomand să încerce cât mai mulți elevi.”
- Economieacum o săptămână
Fabrica de ciorapi CISEROM Sebeș se ÎNCHIDE, după aproape 100 de ani de la înființare
- Știri din zonăacum 4 săptămâni
Trafic blocat pe DN 1, în zona Câlnic, ca urmare a unui accident rutier. O persoană a fost rănită
- Economieacum 4 săptămâni
Locuri de muncă disponibile în Municipiul SEBEȘ, la data de 11 februarie 2025
- Actualitateacum 4 săptămâni
Opt factori poștali de la Oficiile Poștale din Sebeș și Lancrăm, condamnați la închisoare cu suspendare pentru abuz în serviciu
- Actualitateacum 4 săptămâni
Persoană de 28 de ani din Sebeș reținută de polițiști, după ce a fost prinsă cu peste 100 de grame de cocaină asupra sa
- Sportacum 3 săptămâni
LPS Sebeș, amendat cu 10.000 lei de către Federația Română de Fotbal. Vezi motivul
- Economieacum 2 săptămâni
Locuri de muncă disponibile în Municipiul SEBEȘ, la data de 25 februarie 2025
- Ştirea taacum 4 săptămâni
Sebeș – un oraș sufocat de gunoaie, fum toxic și nepăsare!